T begin is gemaakt !

21 augustus 2018 - Hua Hin, Thailand

Liggend op een stoel naast het zwembad vergeet je snel hoe zwaar de jetlag is na een slapeloze vlucht... we waren ruim op tijd op de luchthaven, maar paspoort en douane controle zorgde ervoor dat we onmiddellijk konden boarden. Joehoe, we hadden exits seats (dank u Thaiairways ), toch was slapen moeilijk voor ieder van ons. Bij aankomst kregen we snel onze stempel waar we 30 dagen mee in Thailand mogen blijven. Bus op naar Hua Hin, na 5 minuten iedereen in dromenland, 3 uurs bus vlogen om, daar stonden we dan om 10u 's morgens op een busstation met kleine oogjes... gelukkig bracht een noodle soup en een verfrissende duik in zwembad wat verbetering. We deden een wandelingetje door de stad, langs de vissersbootjes en de pier. We kregen wel af te rekenen met af en toe een tropische regenbui, tot half oktober is het hier nog regenseizoen, maar echt hinderlijk is het niet. Overal waar we schuilden werden we hartelijk ontvangen en werden krukjes boven gehaald voor de kindjes, de Thai zijn zot van kinderen, vooral Binc trekt de aandacht, eens voelen, samen op foto, het is toch weer wennen. Om 19u lagen we allemaal op bed, helemaal kroket, we dachten daardoor rond 6 u wakker te zijn zodat we naar de binnen komst van de vissersboten zouden kunnen gaan kijken, het werd helaas wat later....rond 11u rolden we uit bed! Tis vakantie zeker ?
Dan maar met de Songthaew ( soort van open beesten bak taxi ) naar Khao Takiap, een mooier strandgedeelte 7 km van het centrum, waar je op een berg, chopstick mountain, een tempel kan bezoeken en een mooi uitzicht hebt over Hua Hin, de apen die de berg terroriseren moet je erbij nemen, en het waren er veel... de mannen gewapend met een stok om ons te beschermen. We hebben een auto moeten zien terugkeren omdat ie aangevallen werd door tientallen apen. Als je iets van eten bij hebt, gegarandeerd prijs. Bij ons ging het gelukkig goed :-)
Terwijl ik dit schrijf zit de rest in het zwembad. Zo meteen doen we een poging om de nachtmarkt te bezoeken, schijnt DE attractie van de stad te zijn, ik zal het weten te zeggen!

We blijven hier nog 4 dagen, de vermoeidheid uit ons lijf verdrijven en een beetje kijken wat de volgende halte zal worden...