Zon,zee en strand

14 november 2018 - Phnom Penh, Cambodja

Hello,

Nadat we de familie Snijders uitgewuifd hadden was het tijd om wat schoolwerk in te halen. We relaxten nog 2 dagen in Bangkok, een stad die ons mooit verveeld!

We besloten om richting Cambodja te reizen, via Trat, de toegangspoort tot Ko Chang.
De kids wilden al langer een Thai boksles volgen en toevallig zat er over ons hotel een school.
Zo gezegd, zo gedaan!
De meisjes pikten de techniek vrij snel op. Voor Binc was het meer een spel om ter hardste meppen -:)

Half uurtje varen met de ferry en we waren op Ko Chang.
Vooraf hadden we al besloten dat we op White Sand Beach wilden verblijven. Hier zijn de meeste hotelletjes, restaurantjes, barretjes en winkels. Het was nog niet zo druk op het eiland, we prefereren wat gezellige drukte boven een afgelegen bounty strand....voor nu dan toch!

Vijf dagen lang deden we hetzelfde, saai he!
Uitslapen, in de voormiddag schoolwerk, nadien naar het strand tot het donker werd.... luilekker leven!

Na deze break "moesten" we echter opschieten want ons 30- dagen visum is weeral ten einde.
Songthaew,ferry,songthaew,minibus,tuktuk later checkten we in Cambodja in.
Eรฉn nachtje net over de grens in Ko Kong, de volgende dag verder naar de hoofdstad Phnom Penh, waar we nu zijn.

Het verschil met Thailand is onmiddellijk zichtbaar, slechte wegen, overal vuilnis, vooral plastiek....de mensen leven ertussen...schrijnend om te zien.
Armoede, kinderen die blootvoets langs je tafel komen met zelfgeknoopte armbandjes...
Maar...in de stad is het redelijk net, bruisend, overal wordt er in snel tempo bijgebouwd, vooral door de Chinezen...
We betrekken een appartement in het Scodo hotel, op de bovenste verdieping met hottub voor de deur en een prachtig uitzicht over het Royal Palace en de rivier.
De komende 4 dagen gaan we deze stad verkennen.
Dat is voor een volgende blog.