10 dagen "best of Thailand"

4 november 2018 - Bangkok, Thailand

Hallo,

Terwijl ik de blog update, zit de familie Snijders alweer op het vliegtuig richting huis.
10 dagen verkenden we met zn 10-en een stukje Thailand.
De kinderen genoten van elkaars gezelschap en de mama's en papa's genoten mee!
De tijd samen is voorbij gevlogen, we zijn allen wat toe aan rust nu, maar het was het dubbel en dik waard. Er werden zelfs al plannen gesmeed voor een nieuwe trip samen.

Onze "gastbloggers" doen hun relaas.

Woensdag 12u begonnen we aan onze reis naar Thailand. Donderdagochtend werden we op het vliegveld opgewacht door de familie Verhoeven.
We namen een taxi richting Kanchanaburi.
We logeerde in VN Guesthouse op de River Kwai. Een leuke ervaring zo'n drijvende bamboebungalow op de rivier!

Vrijdagochtend vertrokken we met een songtaew naar de Erewan watervallen. Een waterval met 7 verdiepingen. Wat mooi!
We hebben er ook kunnen zwemmen tussen de vissen. In de namiddag reden we verder naar de Hellfire pass en namen de trein naar de alombekende "brug over de River Kwai".

Zaterdag vertrokken we voor 2 dagen naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand. We bezochten er vele tempels waaronder ook de bekendste Wat Mahathat waar een boeddha hoofd in een boom zit.
S avonds gingen we een kijkje nemen op de plaatselijke night market.

Maandag ging onze reis verder richting Khao Yai NP. Om 15u startte daar onze eerste trip richting de vleermuizengrot.
2 miljoen vleermuizen komen tegen het donker worden naar buiten gevlogen.
Daarna was het bedtijd want de volgende dag om 8u vertrokken we op safari tocht. Tijdens onze autorit en jungketocht door de prachtige natuur hebben we vele diertjes gespot, van kleine spinnen en slangetjes tot een stel makaken op straat en mooie Gibbons in de bomen.
Prachtig!! Daar word je even heel stil van....

Helaas lieten de wilde olifanten zich niet zien 😏

Weer moe maar voldaan vielen we snel in slaap.
Woensdag bracht een privé taxi ons richting Bangkok.
We logeerden in New Siam II. Eerst frisse duik in het zwembad. De jongens kregen voor Haloween nog wat nepbloed op gesmeerd. Daarna naar Khoa San Road voor hapjes en een drankje.

Donderdag een longtail boottocht gemaakt door de klongen. 's Namiddags naar Wat Po, de liggende boeddha. Prachtig. Indrukwekkend. Groot complex waar je enkele uren zoet bent. 's Avonds bezoek aan de mierennest Chinatown. Wat een drukte. Ogen tekort. Gegeten in één van de zijstraten van de hoofdweg.

Vrijdag met een longtailboot naar één van de plaatselijke markten. Daarna fietsen door Bangkok onder begeleiding van een gids van Co Van Kessel tours. Dan zie, beleef en ruik je de kleinste steegjes van Bangkok. De dag afgesloten bij Magic Thai Food. De kids vonden de 'magic' goocheltrucs geweldig.

1. Oma opa:
    4 november 2018
    Weer veel mooie dingen gedaan,
  2. Elke Kempen:
    4 november 2018
    Leuk om jullie verhalen te blijven volgen en jullie foto’s te zien. Stoere kinderen met al die enge beesten 😬
  3. An Sneyders:
    14 november 2018
    Toffe avonturen. Al die beestjes. Haha. Die co van Kessel tour met de fiets is leuk hé, die heb ik ook gedaan. Weer mooie foto’s.😃