One night in Bangkok....

4 september 2018 - Phrae, Thailand

Hier zijn we weer, aan het thuisfront is de vakantie ook weer voorbij.
Wij houden ons hier ook goed bezig.
In plaats van naar Ko Tao te gaan met de boot, gingen we per slow train naat Bangkok. We vertrokken normaal om 10u, maar dat werd uiteindelijk 11u45 !!! De regel hier is, de trein vertrekt tijdig aan het beginstation, maar wanneer hij aankomt heb je snel tot 2 uur vertraging. Voorziene aankomsttijd in Bangkok was 16u, dat werd nu 18u45. Online hadden we een hostal gevonden dat niet te ver van het station ligt, na een telefoontje bleek dat ze nog een famliekamer vrij hadden. Het bleek een schot in de roos, redelijk nieuw hotel met een leuk dakterras waar we 's ochtends ontbeten. Vlakbij het hotel waar we vorig jaar zaten, dus de restaurantjes in de buurt smaakten bekend. Eén nacht Bangkok werden er 3 vervelen is hier onmogelijk! Op dag 2 gingen we naar het Queen Saovabha Memorial Institute, een slangen boerderij gerund door het Rode Kruis. Hier verzamelen ze het gif van slangen om er antigif mee te maken. Dit doen ze door de slangen te melken, hoe ze dat doen,zagen we tijdens een demonstratie, indrukwekkend! Verder konden we alle soorten zien die in Thailand leven,toch zo'n 60-tal en leerden we wat te doen als iemand gebeten zou worden.
Na de middag showden ze nog wat grote giftige en niet giftige exemplaren en mochten we op de foto met een mega Birmese witte Python. Kei leuke activiteit, Binc spreekt er 5 dagen later nog altijd over !!!! Verder bezochten we met de taxi boot de Wat Arun tempel en reden we met de tuk tuk naar KaoSan Road, de backpackerbuurt met prullaria shops en goedkope massage ( met happy ending ? ) en eetstalletjes. Het viel ons op dat deze buurt wat opgewaardeerd is sinds ons laatste bezoek, was wel wat nodig. Blijft leuk. We liepen even binnen bij het hotelletje waar we in januari 2015 verbleven, de meisjes herkenden het zwembad en het vispondje nog!
Tijd om Bangkok achter ons te laten, maar we passeren de komende maanden zeker nog een paar keer.
Met de nachttrein, weer een nieuwe belevenis, sporen we naar Den Chai, Noord Thailand.
Slapen in de trein ging verbazend goed, gelukkig had ook deze trein vertraging en kwamen we we om 8u aan ipv de geplande 5u. Extra slaaptijd!
Met een Songthauw reden we een half uurtje noordelijker naar Phrae, waar we nu nog zijn.
Phrae is een slaperig stadje met veel groen en traditionele houten huizen, véél tempels en monniken. Gelegen aan de Mae Nam Yom rivier verblijven we hier in de homestay van Pa Too, een vriendelijk Thais omaatje dat amper 5 woorden Engels spreekt. Ze leggen ons hier in watten hoor.
Weerom moesten we langsgaan bij het plaatselijk hospitaal, deze keer met ons Robinn.
In Bangkok had ze zich mistrapt en was er een verfsplinster onder haar nagel van haar grote teen geschoten. Kregen het er niet zelf onderuit, zat te diep en begon pijn te doen. Huppakee achter op de brommer van de vriendin van Pa Too en naar spoed, goed wat verdovingsprikjes en alles werd gereinigd en nadien goed ingepakt, ruim 3€ moesten we afrekenen. Weer een tijdje niet zwemmen...pfffff...dat hebben we nog niet veel kunnen doen hier.
De eerste dag wandelden we door de omwalde oude stad en liepen wat tempels binnen. Weer een heel andere stijl hier, heel kleurrijk met muurschilderingen binnenin. Ook bezochten we een houten huis uit de gloriedagen van de teak handel, 1897. Alles , ook het meubilair is nog intakt. 'S avonds was het markt, we proefden weer vanalles nieuw.
Phrae ziet weinig Europese toeristen, wat maakt dat wij hier de attractie zijn, we moeten vaak op de foto en in onze homestay komen regelmatig mensen langs om ons te "bekijken"
We hebben nu voor 2 dagen 2 brommertjes om de omgeving te verkennen, gisteren deden we een workshop indigo t-shirts maken, ook weer plezant om doen. Vandaag gaan we wat door de omliggende dorpjes en rijstvelden rijden.
Morgen gaan we door, naar Phayao, Nan of Chiang Mai... nog niet beslist.

Toedels,
J

1. Nilan:
    4 september 2018
    Hi! Ik lees mee navragen je bericht op vrmk.nl. leuk om jullie zo te volgen! Heb je voor mij de naam van jullie hostel in Bangkok? Ben ook een trip Thailand aan t plannen 😉
  2. Oma opa:
    4 september 2018
    Ziet er weer allemaal leuk uit ,en voorzichtig blijven he
  3. Maya:
    Wonderlijk Thailand
  4. An Sujew:
    4 september 2018
    Dag Binc en co. Inderdaad, in het thuisland zijn we terug aan school begonnen... En we missen er eentje in onze klas! Gelukkig kunnen we je avonturen mee volgen met iedereen. Veel plezier daar met die grote slangen! Brrrr…
  5. Ann:
    6 september 2018
    Amai jullie hebben al heel wat ondernomen!
    Geweldig is het! Ook hier zijn de lessen weer gestart, Fiene vond het erg dat ze dit jaar niet bij Billy zit want ze had het afscheidsfeestje ookal gemist!
    Geweldige foto’s trouwens!! Nog veel
    Plezier en keep posting !!
  6. Elke Kempen:
    8 september 2018
    Leuk verhaal 😃 maar wat een enge slang!! Veel plezier! Hier alweer in het ritme van school, werken, huiswerk, hobby’s etc 😅